/Files/images/talanovit_palchiki/Гурток.jpg

Формування творчої особистості дитини — одне з найбільш важливих завдань педагогічної науки на сучасному етапі. Найбільш ефективний для цього засіб — образотворча діяльність.


Образотворча діяльність сприяє активному пізнанню навколишнього світу, вихованню здатності творчо відображати свої враження в графічній і пластичній формі.

Керівник гуртка:

Устименко Віта Олександрівна
Посада: Вихователь
Педагогічне звання: Вихователь-методист
Стаж роботи: 17 років

Нетрадиційне малювання дає можливість використовувати добре знайомі предмети як художні матеріали, таке малювання дивує своєю непередбачуваністю. Малювання незвичайними матеріалами і оригінальною технікою дозволяє дітям відчути незабутні позитивні емоції, проявити фантазію, творчість.

/Files/images/talanovit_palchiki/14.png

У іграх-казках я виступаю як організатор, а частенько, і як учасник гри, ставлячи ігрове завдання, використовуючи саме прагнення дитини до реалізації певної мети, втілення задуму, включення в його арсенал нових засобів і способів, що дозволяють удосконалювати роботу. При цьому діти активні, емоційні, безпосередні, проявляють ініціативу, самостійність, легко і природно входять в світ мистецтва, в світ прекрасний, але складний.
/Files/images/talanovit_palchiki/краски.png Складний, тому що дитина не знайома з таїнствами художніх законів роботи, з матеріальними засобами. Та зате у неї відкриті канали для сприйняття нового. Вона, як маленька чарівна скринька, відкрита світу, чекає від нього все нових і нових сюрпризів. Деколи, треба лише знайти і вийняти із скриньки пам'яті те дорогоцінне і вічне, що дитина зберігає, а потім лише дивуватися і запам'ятовувати це.
Ремесло, техніка – це потім, а зараз – пристрасть. Смак до гри, казки, творчості, до ілюзії, що допомагає зрозуміти себе. Спочатку треба захопити дитину, а потім дати їй технічні навички та прийоми.
/Files/images/talanovit_palchiki/123-300x169.jpg Працюючи з дітьми, я не прагну до отримання швидкого успіху і не прагну пред'являти високі вимоги, знаючи, що це може викликати лише негативну реакцію, і небажання займатися тим, до чого дитину змушують. Діти, перш за все, творять відповідно власним потребам, а не на показ. І я ніколи не орієнтую їх лише на результат і, у жодному випадку, не підміняю пошук – зразком, творчість – виконанням, бажання – примусом. Треба уміти читати дитячі малюнки, оцінювати їх. Примітивна і недосконала робота з точки зору дорослого може бути найбільш значима для дитини.
Я намагаюся, щоб мої діти отримували задоволення від творчого процесу. І це ще один важливий емоційний чинник, який ріднить дитячу гру і мистецтво. Інколи ми спостерігаємо, з яким задоволенням дитина грає з уявними предметами. Будь-який матеріал, що потрапляє до рук дитини , стає іграшкою, знаходить нове життя, новий сенс. Так само ми граємо на заняттях з різним матеріалом.
/Files/images/talanovit_palchiki/IllSinfulBaldeagle.gif Цим матеріалом можуть бути: фарба, різний папір, поролон, парафін, мильні бульбашки і багато чого іншого. Варто лише запропонувати його як ігровий матеріал, і ви побачите, з яким задоволенням діти почнуть з ним грати, фантазувати, експериментувати, досліджувати світ, перетворюючи папір, мильні бульбашки в персонажі.
Ось і на свої заняття ми беремо з собою все це багатство і вирушаємо подорожувати. Зараз головне – бажання подорожей, бажання побувати там, у казковому світі фантазії, творчості, де персонажем може бути крапля, кулька, аркуш, хмара, мильна булька, сніжинка, ниточка, абстрактна пляма. Молодші дошкільники в більшості випадків хочуть познайомиться з фарбами не за допомогою пензлика, а безпосередньо руками. Запропоновані в програмі теми дають їм таку можливість. Дорослий допомагає дитині побачити в яскравому відбитку справжню картину, уміло доповнюючи її деталями.

Перед колективом дошкільного закладу постала проблема створити програму розвитку креативних здібностей у дітей молодшого та середнього дошкільного віку, яка б відповідала специфіці діяльності закладу, запиту суспільства, потреб та пропозицій батьків щодо надання додаткових освітніх послуг.

/Files/images/talanovit_palchiki/krayina.png Актуальність даної програми в тому, що для дітей молодшого дошкільного віку основним видом діяльності є гра, а заняття нетрадиційною технікою є не лише захоплюючою грою, але і способом розвитку у дітей кольоросприймання, відчуття композиції і ритму, уяви, творчості, креативності, самостійності, дрібної моторики. Використовуючи в роботі арттерапію , вважаю за доцільне включати в заняття класичну, інструментальну, із звуками природи музику. Музика створює настрій і сюжет дитячої роботи, а якщо необхідно, то може послужити моментом релаксації. В даному випадку зображувальна діяльність є не лише важливим засобом етичного і естетичного виховання дитини, але й умовою емоційного благополуччя.

/Files/images/talanovit_palchiki/творчість.jpg Мета програми:
розвиток креативних здібностей дітей молодшого і середнього дошкільного віку через нетрадиційну техніку зображувальної діяльності. Для реалізації цієї мети окреслені конкретні завдання.

Завдання:

/Files/images/talanovit_palchiki/завдання 3-4-001.jpg/Files/images/talanovit_palchiki/завдання 4-5-001.jpg

/Files/images/talanovit_palchiki/1132ab_2ceba47e0fea4ed08c916d628489182a.png

Методи роботи:

· бесіда, розповідь, казка;
· розгляд ілюстрацій;
· спільна творчість;
· показ зразка виконання послідовності роботи.

Кiлькiсть переглядiв: 947